ភ្នំពេញ​នឹង​មាន​ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​នៅ​ពេល​ឆាប់ៗ

ប្រភព៖ Postkhmer
ភ្នំពេញ: ក្រុមហ៊ុន​អាណិកជន​ខ្មែរ​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស (OCIC) និង​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នៅ​ពេល​នេះ​កំពុង​សិក្សា​គម្រោង​សាង​សង់​ស្ពាន​អាកាស​ចំនួន ២ និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី ១ កន្លែង​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ដើម្បី​បញ្ចៀស​ការ​កក​ស្ទះ​ចរាចរណ៍​ដែល​មាន​សភាព​កាន់​តែ​អាក្រក់​ឡើង​ពី​មួយ​ថ្ងៃ​ទៅ​មួយ​ថ្ងៃ។

លោក ទូច សំណាង ប្រធាន​គ្រប់​គ្រង​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍ ក្រុង​រណប​កោះ​ពេជ្រ របស់​ក្រុមហ៊ុន OCIC បាន​ប្រាប់​ថា ពេល​នេះ​ក្រុមហ៊ុន OCIC និង​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​កំពុង​ធ្វើ​ការ​សិក្សា​ទៅ​លើ​គម្រោង​សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស​ចំនួន ២ កន្លែង ទី១ នៅ​ចំណុច​ប្រសព្វ​មហាវិថី ម៉ៅ​សេទុង និង​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី (ភ្លើង​ស្តុប​វិទ្យាស្ថាន​បច្ចេកវិទ្យា​កម្ពុជា) ទី២ ចំណុច​ប្រសព្វ​រវាង​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី និង​ផ្លូវ ហាណូយ និង ទី៣ កំពុង​សិក្សា​ការ​កសាង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ចំណុច​ប្រសព្វ​រវាង​មហាវិថី ព្រះមុនីវង្ស និង​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់​ផ្លូវ ក្រមួន​ស។

លោក សំណាង បាន​ថ្លែង​ថា៖ «រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ​យើង​មាន​សេចក្តី​ព្រាង​ប្លង់​សម្រាប់​ស្ពាន​អាកាស​នៅ​ចំណុច​ភ្លើង​ស្តុប​វិទ្យាស្ថាន​បច្ចេកវិទ្យា​កម្ពុជា រួច​ហើយ។ ប្លង់​ថ្មី​នេះ​មាន​ភាព​ស្រដៀង​គ្នា​នឹង​ស្ពាន​អាកាស ស្ទឹង​មាន​ជ័យ ដែរ តែ​វា​មិន​សូវ​ស្មុគ​ស្មាញ​ដូច​ស្ពាន​អាកាស ស្ទឹង​មាន​ជ័យ ទេ»។
លោក​បាន​អះអាង​ថា៖ «តាម​គម្រោង​ការ​សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស​ចំណុច​វិទ្យាស្ថាន​បច្ចេកវិទ្យា​កម្ពុជា នឹង​ត្រូវ​ធ្វើ​មុន​គេ បន្ទាប់​មក​កសាង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី និង​ស្ពាន​អាកាស​នៅ​ចំណុច​ប្រសព្វ​ផ្លូវ ហាណូយ និង​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី នឹង​ធ្វើ​ក្រោយ​គេ»។

លោក សំណាង ប្រាប់​ទៀត​ថា ការ​ចំណាយ​សម្រាប់​សាង​សង់​ស្ពាន​អាកាស​នៅ​ចំណុច​ប្រសព្វ​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី និង​មហាវិថី ម៉ៅ​សេទុង អស់​តិច​ជាង​ការ​កសាង​ស្ពាន​អាកាស ស្ទឹង​មាន​ជ័យ គឺ​គ្រោង​ចំណាយ​ថវិកា​ប្រហែល​ជាង ១០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​ការ​ចំណាយ​សម្រាប់​សាង​សង់​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​នៅ​ចំណុច​ប្រសព្វ​មហាវិថី ព្រះ​មុនីវង្ស និង​មហាវិថី សហព័ន្ធ​រុស្ស៊ី គ្រោង​ចំណាយ​ប្រាក់​ចាប់​ពី ៣-៤ លាន​ដុល្លារ ព្រោះ​ប្រវែង​ផ្លូវ​នេះ​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ ៣០០ ម៉ែត្រ​ប៉ុណ្ណោះ។

លោក​បាន​បន្ត​ទៀត​ថា ថវិកា​ដែល​ចំណាយ​សម្រាប់​កសាង​ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ខាង​លើ​បាន​ពី​ការ​ជួល​ដី ទីក្រុង​ជ្រោយចង្វារ។

អ្នក​នាំ​ពាក្យ​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ លោក ឡុង ឌីម៉ង់ មាន​ប្រសាសន៍​ថា បច្ចុប្បន្ន​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​កំពុង​សិក្សា​ពី​គម្រោង​ខាង​លើ​នៅ​ឡើយ​ទេ ហើយ​ក៏​មិន​ទាន់​បាន​សុំ​គោល​ការណ៍​អនុញ្ញាត​ពី​រដ្ឋាភិបាល​ទេ ព្រោះ​ត្រូវ​ការ​សិក្សា​ពី​ផល​ប៉ះពាល់​ឲ្យ​បាន​ចប់​សិន​ទើប​សុំ​គោលការណ៍​អនុញ្ញាត​ពី​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​រដ្ឋាភិបាល។ នៅ​ពេល​នោះ​ទើប​ដឹង​ថា ត្រូវ​ប្រើ​ប្រាស់​ថវិកា​អស់​ប៉ុន្មាន និង​ប្រើ​ប្រាស់​កញ្ចប់​ថវិកា​មួយ​ណា​សម្រាប់​សាង​សង់។

ពេល​សួរ​ថា តើ​ការ​សាង​សង់​នឹង​អាច​ចាប់​ផ្តើម​ពេល​ណា? លោក ឡុង ឌីម៉ង់ បាន​ថ្លែង​ថា៖ «ខ្ញុំ​មិន​ទាន់​អាច​និយាយ​បាន​ថា ការ​សាង​សង់​នឹង​ចាប់​ផ្តើម​ពេល​ណា​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​យើង​គ្រោង​នឹង​ចាប់​ផ្តើម​នៅ​ឆាប់ៗ​នេះ​ដើម្បី​បញ្ចៀស​ការ​កក​ស្ទះ​ចរាចរណ៍​ដែល​កំពុង​កើន​ឡើង​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ»។

នេះ​ជា​គម្រោង​ស្ពាន​អាកាស ទី៤ និង ទី៥ ហើយ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ បន្ទាប់​ពី​ស្ពាន​អាកាស ទី១ ដែល​បាន​សម្ពោធ​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​កាល​ពី​ថ្ងៃ ទី​២៤ ខែ​មិថុនា ឆ្នាំ​២០១០ ដោយ​បាន​ចំណាយ​ថវិកា​សាង​សង់​ជាង ៦ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក និង ទី២ ស្ពាន​អាកាស ៧​មករា ឬ​ស្ពាន​អាកាស​ពេទ្យ​លោក​សង្ឃ​ដែល​ចំណាយ​ថវិកា​សាង​សង់​ជាង ៨ លាន​ដុល្លារ ត្រូវ​បាន​សម្ពោធ​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​កាល​ពី​ថ្ងៃ ទី​៦ ខែ​មករា ឆ្នាំ​២០១២ ខណៈ​ស្ពាន​អាកាស ទី៣ នៅ ស្ទឹង​មាន​ជ័យ កំពុង​សាង​សង់​ដែល​គ្រោង​នឹង​បញ្ចប់​ការ​សាង​សង់​នា​អំឡុង​ចុង​ត្រីមាស ទី៣ ឆ្នាំ​២០១៤ នេះ​ដោយ​ចំណាយ​ថវិកា​ប្រហែល ១៩ លាន​ដុល្លារ។ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី គឺ​វា​ជា​គម្រោង ទី១ នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ។

លោក សាំ ពិសិដ្ឋ ប្រធាន​មន្ទីរ​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជធានី​ភ្នំពេញ​មិន​បាន​ទទួល​ទូរស័ព្ទ​ទេ បើ​ទោះ​បី​ជា​ហៅ​ចូល​ជា​ច្រើន​ដង​ក៏​ដោយ។
លោក ប៉ូ អ៊ាវគង់ ប្រធាន​គ្រប់​គ្រង​ទូទៅ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​អចលន​ទ្រព្យ អេស៊ា រៀល​អេស្ទេត បាន​សម្តែង​នូវ​សុទិដ្ឋិនិយម​ចំពោះ​គម្រោង​នេះ ដោយ​លោក​បាន​ប្រាប់​ថា ការ​កសាង​ហេដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ទាំង​នេះ​វា​ជា​ចំណែក​ដ៏​ល្អ​សម្រាប់​ទីក្រុង។ វា​នឹង​ជួយ​សម្រួល​ចរាចរណ៍ និង​ផ្តល់​នូវ​គំនិត​វិជ្ជមាន​ជាច្រើន​សម្រាប់​ការ​តភ្ជាប់​តំបន់​ពាណិជ្ជកម្ម​កណ្តាល​ទីក្រុង​ទៅ​តំបន់​ជាយ​ក្រុង ព្រោះ​វា​ត្រូវ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​ពេល​វេលា និង​ធនធាន​សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

លោក​បាន​អះអាង​ថា៖ «ការ​សាង​សង់​ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​វា​មិន​សូវ​លើក​កម្ពស់​សោភណភាព​ទីក្រុង​ច្រើន​នោះ​ទេ តែ​វា​ជួយ​ភ្ជាប់​តំបន់​ពាណិជ្ជកម្ម​កណ្តាល​ក្រុង​ទៅ​កាន់​តំបន់​ជាយ​ក្រុង​ឲ្យ​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល»។

លោក វ៉ាន់ វ៉ាត អនុ​ប្រធាន​មន្ទីរ​រៀបចំ​ដែនដី នគរូបនីយកម្ម និង​សំណង់ ខេត្ត​កណ្តាល ដែល​ជា​អ្នក​ឯកទេស​ផ្នែក​រៀបចំ​ដែន​ដី និង​សំណង់ បាន​ថ្លែង​ថា ការ​សាង​សង់​ស្ពាន​អាកាស​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​សិក្សា​ពី​ចំនួន​យានយន្ត​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លង​កាត់​ទើប​អាច​កំណត់​ថា ត្រូវ​ធ្វើ​ស្ពាន​បែប​ណា និង​មាន​ទំហំ​ប៉ុន្មាន ដែល​សមស្រប​សម្រាប់​ឲ្យ​យាន​យន្ត​ឆ្លង​កាត់ ព្រោះ​ស្ពាន​ប្រៀប​បាន​នឹង​ទុយោ​ទឹក ប្រសិន​បើ​ទុយោ​ទឹក​តូច​ហើយ​ទឹក​បុក​ខ្លាំង​វា​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​បែក​ទុយោ។ ការ​សាង​សង់​ស្ពាន​អាកាស​ក៏​ដូច​គ្នា​ដែរ បើ​សង់​ស្ពាន​មិន​សមាមាត្រ​ទៅ​នឹង​បរិមាណ​យាន​យន្ត​បើក​បរ​ឆ្លង​កាត់​វា នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​បញ្ហា​ចរាចរណ៍​ជា​មិន​ខាន។

លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា៖ «ការ​សង់​ស្ពាន​អាកាស​វែង ឬ​ខ្លី​មិន​សំខាន់​ទេ អ្វី​ដែល​សំខាន់​នោះ​តើ​ការ​សង់​នោះ​ស្រប​តាម​ប្លង់​មេ​អភិវឌ្ឍន៍​ទីក្រុង​ដែរ​ឬ​ទេ? ព្រោះ​បើ​គេ​សង់​មិន​ស្រប​តាម​ប្លង់​មេ វា​អាច​នឹង​ប្រឈម​ការ​ឈូស​កម្ទេច​ចោល​នៅ​ពេល​អនាគត​ដែល​នឹង​នាំ​ឲ្យ​ខាត​បង់​ប្រាក់​ឥត​ប្រយោជន៍»៕


ស្ពាន​អាកាស​ទី១ ក្បាល​ថ្នល់​ដែល​បាន​បើក​សម្ពោធ​កាល​ពីអំឡុង​ឆ្នាំ​២០១០ ។ រូបថត ហុង មិនា
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment